Perhatian Kepada Pendatang!!

Terima Kasih Kerana Sudi Menyinggah.. Segala Komen Dari Kalian Amat Dialu-alukan.. Maaf Jika Terdapat Kasar Bahasa Atau Tersalah Kata.. Diri Ini Hanyalah Hamba Allah Yang Lemah.. Sekian..

Cinta Pandang Pertama Versi 2

Bismillah,

Hari Ini Jumaat, Kerja Seperti Biasa... Tak Tahu Kenapa, Lepas Habis Kerja Pukul 3, Pengarang Balik Rumah Dan Duduk Termenung Saja Atas Kerusi.. Dalam Pukul 5.. Pengarang Rasa Lapar(Sebab Dari Semalam Tak Makan Nasi Langsung, Makan Roti Cicah Milo Je) Dan Akhirnya Pengarang Mendapat Idea Untuk Masak Sendiri Kerana Sudah Bosan Membeli Makanan Di Luar Yang Mahal Dan Asyik Sama Sahaja..

Hari Ini Juga Tak Tahu Kenapa, Mood Pengarang Agak Lain Daripada Biasa, Pengarang Pergi Ke Kedai Berjalan Kaki.. Sahaja Berjalan Sebab Asyik-Asyik Naik Kenderaan Saja.. Lagipun Nak Ke Kedai Yang Mengambil Masa 10 Minit Tu, Malas Pula Nak Bawa Motor.. Singgah Sekejap Menjenguk Saudara Berdekatan Sebab Kedai Tu Pun Berdekatan Dengan Rumah Saudara Pengarang Ini, Sempat Pengarang Tengok Anak Saudara Yang Comel, Puteri Kyra(Power Kan Nama Dia? Pengarang Tak Tahu Kenapa Mama Dia Letak Nama Tu.. Hehehe.. Tapi Dia Memang Cute).. Dan Pengarang Juga Diajukan Soalan Ini.. " Makin Kurus Chor(Panggilan Makcik Pengarang) Tengok Kau Ni.. Tak Makan Ke?".. Dan Pengarang Pun Jawab "Lorh.. Baru Nak Beli Ni Hah Kejap Lagi.. Heheh"

Selesai Menjenguk Sekejap, Pengarang Pun Meminta Diri Untuk Segera Pergi Ke Kedai Untuk Membeli Barang Basah Untuk Dibuat Lauk.. Antara Yang Dibeli Adalah Ikan Kembung, Sotong, Kobis, Kangkung, Kacang Panjang, Ayam Dan Telur... Keluar Dari Kedai, Tiba-Tiba Pengarang Ternampak Kelibat Seseorang Yang Pengarang Amat Kenali..
Ya.. Tak Salah Lagi.. Itulah Dia Cinta Pandang Pertama Pengarang..

http://www.manishpandey.com/wp-content/images/link-love/link-love-4.jpg
( Gambar Sekadar Hiasan)

Seorang Gadis Kecil Molek, Pendek(Hahahah), Cantik, Dan Sedang Duduk Bersembang Dengan Seorang Kawannya.. Semasa Keluar Kedai Runcit Itu, Pengarang Sempat Mengamati Rupa Dan Keadaannya.. Tak Banyak Perubahan, Cuma Dia Semakin Cantik.. Dahulu Selekeh(Ek Eleh, Ngata Orang Pulak).. Samalah Seperti Pengarang Sendiri, Semasa Kecil Pengarang Bertubuh Gempal Dan Gumuk(Saje Buat Salah Ejaan).. Sekarang Saja Semenjak Bekerja Dan Ada Sakit Barulah Berat Dan Rupa Pengarang Semakin Handsome.. Hahahah.. Siapa Lagi Nak Puji Kalau Bukan Diri Sendiri.. Sila Muntah Jika Perlu.. Kikikiki..

Urmm.. Okay.. Serius Kembali.. Cinta Pandang Pertama Pengarang Itu Hanyalah Mimpi Semata.. Yalah, Pengarang Ni Cuma Suka Padanya Tapi Tak Pernah Bagitahu Pada Dia.. Kerna Masa Itu Pengarang Tak Ada Keyakinan Diri Dan Takut Dikecewakan.. Jadi Biarlah Pengarang Simpan Perasaan Itu.. Lagipun Masa Tu Form 1.. Budak-Budak Lagi.. Hahahah.. Tak Berapa Lama Tu, Pengarang Nampak Dia Selalu Bersama Lelaki(Pakwe Dialah Kot), Jadi Semuanya Kelam.. Pengarang Hidup Cara Sendiri, Dia Dengan Caranya.. Agak Lama Pengarang Tak Nampak Dia.. Entah Mana Dia Pindah Sekolah Tak Tahulah.. Sampai Ke Hari Ini, Tadi Barulah Pengarang Nampak Dia Semula.. Dan Daripada Pengamatan Pengarang Sendiri Tadi, Pengarang Juga Nampak Dia Merenung Pengarang.. Heh.. Tapi Yang Sudah Itu Sudahlah.. Ya? Namanya.. Mirip Satu Tajuk Lagi Mainan Piano Oleh Seorang Pianist Yang Hebat, Beethoven - Fur Elise.. Okay.. Mungkin Tak Berapa Nak Sama.. Her Name Was Ellis.. Tapi Bolehlahkan? Heheh..

PA : Kejadian Tadi Memang Agak Positif Buat Pengarang.. Yalah, Tak Disangka Akan Terlihatnya Lagi.. Oh Ya, Pengarang Makan Nasi Lauk Kobis Dan Ayam.. Hehehe.. Tapi Rasanya Part Ni Tak Syok Sangatlah Kan? Hiskss...

3 Kata-Kata Puitis:

pink_butterfly berkata...

alaaa.... ni la bwat rama2 x suka msuk cni ni...


suka nak bwat story nak bwat org jeles...


utk pgtahuan en.abg PA, sy kecik molek, pendek dan cantik tau! err...x ada reason, saja utk mklumat tambahan PA~


lalalaaa~~~



hahaha...

pink_butterfly berkata...

oh ya, apa kaitan isi kandungan entri dgn pberitahuan menu mknan tsbut?

GadisKasutConverse berkata...

selalu sgt smpn perasaan,diri sendiri yg rugi..just tell her..chaiyok2!!=)