Perhatian Kepada Pendatang!!

Terima Kasih Kerana Sudi Menyinggah.. Segala Komen Dari Kalian Amat Dialu-alukan.. Maaf Jika Terdapat Kasar Bahasa Atau Tersalah Kata.. Diri Ini Hanyalah Hamba Allah Yang Lemah.. Sekian..

Ofis Lama Yang Berpenunggu

Bismillah,

Ya.. Sesuai Dengan Tajuk, Hari Ini, Malam Ini Pengarang Ingin Menceritakan Mengenai Hantu.. Semalam Pengarang Cuba Ditakuti Oleh Cik Kak Rerama.. Haha.. Jangan Pandang Belakang Yer.. Memang Lawak.. Sekarang Cuba Tengok Di Monitor Komputer/Laptop Anda.. Hahaha.. Tapi Tragisnya, Pengarang Memang Pernah Ternampak Lembaga Yang Dipanggil Hantu/Pontianak Ini.. Jikalau Sekali Saja Tidak Apa, Tetapi Dua Kali.. Seperti Gambar Dibawah :

http://gemistri.com/misteri/images/stories/misteri/kuntilanak.jpg

Ya, Dua Kali Pengarang Nampak Lembaga Seperti Di Atas.. Bayangan Rupa Yang Sama.. Perempuan Berambut Panjang Dan Berpakaian Serba Putih.. Ofis Lama Pengarang Yang Terletak Di Phileo Damansara Merupakan Tempat Pembangunan Pejabat yang Berdekatan Dengan The Star.. Disini, Keadaan Semasa Paginya Teramatlah Sibuk Dan Dipenuhi Dengan Manusia.. Tapi Tak Ramai Yang Tahu Keadaan Semasa Waktu Malam.. Semasa Waktu Malam, Pengarang Selalu Mendengar Bunyi-Bunyian Pelik Seperti Bunyi Guli Dan Tapak Kaki.. Tapi Kejadian Itu Menjadi Kenyataan Apabila Pengarang Terlihat Kelibat Wanita Berkenaan(Seperti Gambar Diatas) Yang Berada Tidak Jauh(Lebih Kurang 20 Kaki) Dari PengarangYang Sedang Leka Membuat Kerja Semasa Shift Malam.. Memang Agak Ketakutan Apabila Melihat Lembaga Itu.. Akibat Terkejut, Pengarang Yang Sedang Mendengar Lagu Rock/Pop, Dengan Pantas Menukar Lagu Ke Lagu Nasyid..

Besoknya Pengarang Demam.. Dalam 2 Hari Pengarang MC.. Dan Selepas Itu Pengarang Tiada Diganggu Lagi.. Akan Tetapi, Lebih Kurang Sebulan Kemudian, Datang Semula Bayangan Tersebut.. Untuk Pengetahuan Semua, Kedudukan Tempat Duduk Pengarang Adalah Bersebelah Cermin.. Cermin Yang Agak Besar.. Dan Sudah Menjadi Kebiasaan Pengarang Untuk Menaikkan Tirai Cermin Setiap Kali Kerja Malam Dan Membuka Cermin Untuk Angin Malam.. Nyata Sekali Semasa Pengarang Membuka Tirai, Lembaga Itu Berada Di Luar, Berdekatan Pokok Besar Di Luar.. Ya, Pejabat Pengarang Bersebelahan Dengan Pokok-Pokok Seperti Hutan..

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjIF6ByBIX0df4aZHBghe6vgnOK7dv26iPojAUr5GD5oq0hRLYCgChxtzGFa4LEqh7R65mJ-j7mV-uudLSiOdjCpTgEuW99EVBlNAwDVbje5lkS79JGVT06iW0mx52GawoSrXQVi1D89XA/s400/Alone-1.jpg

Akibat Daripada Itu, Pengarang Pun Baca Doa Apa Yang Patut(Bukan Doa Makan Yer) Sambil Menutup Mata Dan Selesai Membaca, Pengarang Buka Mata Dan Puffff.. Bayangan Itu Tiada Lagi.. Keesokan Harinya, Pengarang Beritahu Kepada Boss Department Pengarang Mengenai Bayangan Wanita Berambut Panjang Dan Berbaju Putih Itu.. Memang.. Kata Boss Pengarang, Pengarang Bukan Orang Pertama Yang Memberitahu Perkara Serupa.. Sebelum Ini Juga Pernah Terjadi Pada Staff Yang Lama Sering Dikacau Makhluk Itu.. Allahualam..

Oleh Kerana Itu, Kami Kini Berpindah Ke Tempat Lain, Yang Lebih Strategik, Dan Berdekatan Dengan Perumahan(Office Sekarang).. Sebelah Adalah Rumah Flat Dan Juga Shopping Spree.. Alhamdulillah Tiada Gangguan Lagi Selama Bekerja Disini.. Tapi Buat Penghuni Baru Office Lama Kami, Diharapkan Agar Mereka Selamat...

Perkara Sama Berlaku Ditempat Lain Dimana Abang Pengarang Sendiri Pernah Melihat Bayangan Wanita Tanpa Kaki Berambut Panjang Di Taman Permainan Dikawasan Perumahan Kami Memandangnya Tepat.. Katanya Dia Tidak Nampak Rupa, Ditutupi Rambut Panjang Dan Memakai Kain Putih.. Apa-Apa Pun, Itu Sudah Menjadi Kenangan Hidup Kami.. Diharapkan Perkara Sebegini Tidak Lagi Menghantuinya.. Dan Juga Pengarang..

Sekian..

PA : Cerita Diatas Adalah Benar, Terpulang Kepada Anda Samaada Mahu Mempercayainya.. Kepada Yang Pernah, Shocking Isn't It?


http://i43.photobucket.com/albums/e385/the_vangrdx/hantu.jpgSay No To Pengundi Hantu!!!

6 Kata-Kata Puitis:

pink_butterfly berkata...

eeeeiiiii!!!!!!!!!!!

PA ni sngaja ja tau! dah tau org nak baca mlm ni jgk, ble lg letak pixie2 tu suma...tpksa yn scroll dwn cepat2 smbil cover pixie tu ngn tangan.



klu yn xdpt tido mlm ni, siap la PA!

Pujangga Asmara berkata...

Pink Butterfly:

Hahahah.. Yeah Berjaya... Hoho.. Kalau Nak Tido Bacalah Doa Yang Patut.. Tapi Tido Tutup Mata Betul2.. Takut Nanti Jadi Macam Pixie No Dua.. Kakaka.. Ada Pulak Peneman Kat Sebelah..

eNaSaN berkata...

salam..huhu..citer2 nie mmg slalu ku kedengaran..tp aku msh belum nmpaK kelibat ini secara terangan..aku hanya mndgR suara nakal nyer saje..yg slalu ganggu tito ku semase aku studenT dulu...hik3..nasib baca en3 nie di kala siaNg...

aNa-FanA- berkata...

salam

mmg seram..tp ingatlah hanya DIA yg berkuasa

Ryehanna berkata...

aku dh bukak dh entry ni semlm. tp cepat2 tutup blk. hahaha

skrg ni br kul 9.37 mlm so leh la bc blk..

hampeh jer... menakutkan org..

aku xnah lak jmpa hantu.. (mintak dijauhkan!)

tp pernah la kena kacau dr segi bunyi2an...

seram woo

GadisKasutConverse berkata...

kesian..smpi demam lg.he3..