Perhatian Kepada Pendatang!!

Terima Kasih Kerana Sudi Menyinggah.. Segala Komen Dari Kalian Amat Dialu-alukan.. Maaf Jika Terdapat Kasar Bahasa Atau Tersalah Kata.. Diri Ini Hanyalah Hamba Allah Yang Lemah.. Sekian..

Kemalangan Kereta..

Bismillah,

Huh.. Lega Rasanya Sekarang Ni.. Sedang Dalam Proses Memberhentikan Diri Daripada Syarikat Yang Sekarang Ini.. Dalam Sibuk-Sibuk Bekerja Sekarang Ini Pun Pengarang Sempat Pergi Interview Merata Tempat. Dan, Pengarang Sudah Mendapat Kerja Yang Baru.. Gaji Dan Kerja Boleh Tahan. Alhamdulillah.. (TAPI!!)

Dua Hari Ni, Berturut-Turut Jalan Yang Pengarang Selalu Gunakan Ada Kemalangan.. Dan Kedua-Duanya Adalah Kereta. Yang Peliknya, Kenderaan Itu Remuk Sekalipun Bukan Ada Sesiapa Yang Menolong. Kebanyakan Yang Tolong Pun Adalah Tolong Tengok. Inilah Tabiat Orang Malaysia. Membuatkan Traffic Jam Ajer.

Pernah Sekali Terjadi. Pengarang Hendak Balik Kerja Dahulu Di Office Lama(Masa Tengah Malam About 12.00am). Ketika Itu Kenderaan yang Pengarang Gunakan Rosak. Jadi Pengarang Pun Panggil Abang Pengarang Datang Untuk Menunda. Dalam Lebih Kurang 30 Minit, Dia Pun Sampai Bersama Kawannya. Tak Tahulah Nak Katakan Nasib Atau Apa, Tapi Pengarang Dan Abang Pengarang Dapat Melihat Sendiri Kemalangan Di Depan Mata. Diantara Kelisa Bertembung Dengan Mazda(RX-8). Sang Kelisa Melompat Dan Bergolek Seperti Besi Buruk Manakala Mazda Pula Remuk Di Bahagian Buntutnya. Amatlah Kesian Bila Pemandu Kelisa Itu Adalah Perempuan. Dia Dimaki Oleh Pemandu Mazda, Chinese.

Jikalau Nak Diikutkan Bukan Kesalahan Pemandu Kelisa, Tetapi Pemandu Mazda. Dia Yang Bersalah Kerana Tiba-Tiba Masuk Ke Junction Dan Tanpa Segan Silu(Tak Bagi Signal) Terus Masuk Dan Kelisa Yang Berada Rapat Di Belakangnya Pun Mengelak Dan Melanggar Bontot Kereta Mazda ItuMembuatkan Kereta Itu Terbabas Dan Terbang Tinggi. Pengarang Dan Abang Pengarang Ada Pergi Menolong Perempuan Itu Dan Kesian Apabila Dia Keseorangan Dan Tiada Kawan Yang Dapat Membantunya.

Kami Yang Berada Di Situ Pun Menelefon Ambulans Dan Polis. Banyak Darah Yang Keluar Daripada Bahagian Kepala Wanita Tersebut. Kereta? Habis Remuk. Dah Tak Serupa Kereta Lagi. Bonet Tertanggal. Tayar Tercabut. Boleh Katakan 30% Saja Yang Masih Elok. Alhamdulillah Dalam Pada Dia Kemalangan Itu, Ada Juga Manusia Lain Selain Kami Yang Datang Menolong. Chinese Tadi Yang Sedar Ramai Orang Melayu Menolong Pun Mengundurkan Diri. Tak Berani Kot. Silap Cakap Agaknya Memang Kena Belasah Kat Situ Jugak.. (Jangan Ingat Anda Kaya, Punya Kereta Sport Boleh Buat Apa Yang Anda Suka Ya!)

PA : Kepada Pemandu-Pemandu Sekalian, Pandu Dengan Cermat Dan Selamat. Biar Lambat Asal Sampai Ke Destinasi. Terutama Kaum Wanita. Sebab Selalunya Orang Akan Ambil Kesempatan Pada Kaum Wanita Ni. Jaga Diri Baik-Baik.. Rasanya Kami Ada Mengambil Video Kemalangan Itu. Nanti Pengarang Akan Check Dan Masukkan Jika Ada...

12 Kata-Kata Puitis:

ONE ZABA berkata...

tahniah la atas kebaikan yg ditunjukkan.

yang PA ni asyik tuka kerja lak apa pasal....

Pujangga Asmara berkata...

Lar Hai Bang.. Saya Baru Je Ni Haa Nak Tukar Keje.. Hahaha..

cikNiarun berkata...

PA tuko keje?

hih..abik la PA tulun org!

Wawa_Nadwa berkata...

adakah sbb yg kemalangan itu perempuan anda tlg??
hiks!
saje je gurau2.
org kite nikan sgt prihatin.
tp bak kate nabil.
lebih rmai yg tgk dr membantu.

Pujangga Asmara berkata...

Nurain:

Ha'ah.. PA Akan Tukar Keje.. Yeahhh..

Pujangga Asmara berkata...

Wawa:

Er.. Takler.. Kesian Dengan Dia.. Dahlah Accident, Pehtu Cina Tu Maki-Maki Dia.. Kalau Wawa Tengok Pun Gerenti Kesian.. Perempuan Tu Pun Muda Lagi Rasanya, Lingkungan 30an..

Nour berkata...

perempuan zmn skrg harus berwaspada..jgn mudah ditindas lebih2 lagi waktu genting cmni..

~ hmm mujur ade en.PA..kesian perempuan tu..

Cik Jannah berkata...

owh cik PA.
senanng nye dia dpt kje.
x de lbh tok cik jannah ker?
hikss

pink_butterfly berkata...

alahaii..

mnakutkan..

org slalu amik ksmpatan ngn pmpuan...cian kami~~~


abg PA! jemput dtg amik award~~

Pujangga Asmara berkata...

Nour:

Ya Betul.. Kaum Hawa Mesti Lebih Berwaspada.. Kalo Tak Senang Je Ditindas..

Pujangga Asmara berkata...

Cik Jannah:

Nak Keje Ke? Nanti Anta Resume.. Kat Jobstreet.. Hahaha.. PA Apply Ikut Situlah.. Hiksss..

Pujangga Asmara berkata...

Cik Rerama:

Orait.. Nanti PA Terjah.. Ehehe..