Perhatian Kepada Pendatang!!

Terima Kasih Kerana Sudi Menyinggah.. Segala Komen Dari Kalian Amat Dialu-alukan.. Maaf Jika Terdapat Kasar Bahasa Atau Tersalah Kata.. Diri Ini Hanyalah Hamba Allah Yang Lemah.. Sekian..

Pengarang Kembali Semula..

Bismillah,

Setelah Hampir Seminggu Pengarang Bercuti, Akhirnya Pengarang Kembali Semula Untuk Menyepahkan Blog Buruk Ini. Cuti 5 Hari Dari Sabtu Lepas Sehingga Ke Rabu Hari Itu Teramatlah Bosan. Duduk Rumah Tak Tahu Nak Buat Apa.

Hari Sabtu Pengarang Dan Kawan Pergi Ke Satu Majlis Perkahwinan. Sememangnya Meriah Dan Ramai Orang. Mata Sibuk Melilau Mencari Jodoh.. Hahaha.. Mencari Lokasi Membuatkan Kami Tersesat Dan Melambatkan Kami Untuk Tiba Ke Lokasi Perkahwinan Itu Dalam Kira-Kira 40 Minit. (Penunjuk Arah Pun Salah Jalan, HAMPEH!!). Masa Balik Pulak, Semua Ikut Haluan Masing-Masing Kerana Tempat Tinggal Yang Berbeza. Apa Lagi, Pengarang Pun Sesat. Memang Malu Rasanya Bila Ada Kawan Yang Mengata, "Kau Ni Duduk Je Dekat KL, Tapi Jalan KL Pun Tak Tahu!!". Pedih Betul.. (Selalu-Selalulah Keluar Berjalan!!)

Ya.. Mengenai Earth Hour Pada Sabtu Lepas, Seluruh Kawasan Kejiranan Pengarang Bergelap. Rasanya Dari Pukul 8.30 Malam Sampai 10.00 Malam (Extra 30 Minit Tuh!!) . Ada Juga Rumah Yang Pengarang Lihat Bergelap Sampai Ke Tengah Malam. (Sure Sampai Ke Pagi, Tido Ke Hape Ntah). Dan, Ada Jugak Yang Pasang Lampu, Lagu Dan TV Kuat-Kuat Channel ASTRO RIA 104!! Akademi Fantasia Lah, Ape Lagi.. (Tak Tahu Pasal Earth Hour Tu Kot)..

Dekat Rumah Pulak, Kadang-Kadang Bila Bosan, Pengarang Akan Mengemas Rumah, Mengemas Bilik, Sapu Sampah, Dan Sebagainya. Nak Online Memang Tak Dapat Jadi Terpaksa Menghabiskan Masa Dengan Buat Benda Berfaedah Macam Gitu. Sometimes Tengok TV, Dengar Lagu, Main Gitar, Termenung Adalah Kebiasaan Bagi Pengarang. (Makan, Minum, Tidur)

Untuk Dua Tiga Hari Ini Pengarang Tidak Dapat Membuat Entry Kerana Kerja Yang Melambak. Memang Standard Bila Sekembali Dari Bercuti. Kerja Setinggi Gunung. Dan Sekarang Pengarang Sedang Sibuk Dengan Interview Kerja. Sangat Terkejut Dua Hari Yang Lepas Kerana Ada Satu Syarikat Yang Menawarkan Kerja Yang Baik Dan Gajinya Dua Kali Ganda Daripada Sekarang. Maklumlah Dengan Keadaan Ekonomi Yang Tidak Seimbang Ini, Peluang Macam Ni Tak Selalu Datang. Dan Temuduga Tersebut Adalah Pada 9.30 Pagi Ini.. Pelik Bukan? (Malangnya Pengarang Tidak Dapat Menghadiri Temuduga Itu Kerana Faktor Tidak Tahu Jalan. Ya, Pengarang Adalah Seorang Yang Dungu Mengenai Jalan. Pengarang Sudah Minta Tunda Temuduga Tersebut Ke Tarikh Yang Lain.. Itupun Jika Syarikat Itu Masih Berminat Mengambil Pengarang Untuk Bekerja Di Sana.. Huwaaaa...!!)

PA : Buat Warga Malaysia Terutama Di Kuala Lumpur, Kenalilah Bandar Dan Jalanraya Di Tempat Anda..

24 Kata-Kata Puitis:

Cik Jannah berkata...

lama x masuk kat cni~
hikss..
sowy~!
rupa nyer tuan blog pon lame ber-away ya..
;)

Master King berkata...

time kasih sbb singgah yerr...tak tau pape pasal jalan2 dlm Malaysia ni...ade lesen krete tp mak tak kasi bawak..isk..isk..pasal kawen tu nnt lah d pikirkan...saje isi masa kosong join...hehe

p/s: best attend kursus tu...dah attend ke blom? Umur dah cukop dah rasanyer..hak..hak

Pujangga Asmara berkata...

Cik Jannah :

Heheh.. PA Lama Away Sebab Cuti.. Internet Kat Rumah Dah Abes Di Baham Kilat(Bukan Rimau Yer).. Hoho.. Kalo Tidak, Hari-Hari PA Boleh Online.. Ngee..

Pujangga Asmara berkata...

LiaZatia :

PA Selalu Jenjalan KL.. (Err.. Tak Sangat Lah) Tapi Yang Familiar Tu Sekadar Dataran Merdeka(Tengok Bebudak Rempit), Bangsar(Tak Tawlah Buat Hape Kat Sini), Central Market(Cari Baju@Barang), Dan Sogo(Beli Barang).. Ada Jugak Kadang-Kadang Pergi Lowyat(Aksesori Komputer)..

Kalau Lain Daripada Yang Disebutkan Di Atas, Confirm Sesat.. Hahaha..

P/S:Kalau Ada Lesen Tu, Selalu-Selalulah Bawa Kenderaan Takut Nanti Bila Emergency, Payah Pulak Tak? Ngee..

Pujangga Asmara berkata...

Anyway, PA Belum Attend Kursus Kawen Lagi.. Huhuhu..

pink_butterfly berkata...

alamakk...sygnya klu x attend intvw tu...

tp klu da mmg rzeki, insyaallah ble dpt in any condition pn kan...

=)

PeErA berkata...

PA,,,
nt klo kwen jgn lupe jmput ye,,,,
nk kad yg paling besor,,hehe~

cmne ng interbiu,,jd ke x??huhu~

Pujangga Asmara berkata...

Cik Rerama:

Huhu.. Itulah Pasal.. Rugi Jugak.. Tapi Nak Wat Camne.. Diatas Kebuduhan Diri Sendri Jugak..

Pujangga Asmara berkata...

Dinda:

Kawen??? Err.. Aaa.. Itu.. Ermm.. Hahaha.. Lambat Lagi Kot.. Duit Pun Takdak.. Huhu.. Tengah Kumpul Lagi..

Tapi Jangan Risau, Kalau PA Betul Nak Kawen Nanti, PA Mesti Ajak Semua Blogger Sini Supaya Boleh Lihat Rupa Sebenar PA.. Hehehe..

Pujangga Asmara berkata...

Interview? Ntahlah.. Tak Ada Rezeki Laie Setakat Hari Ni..

Master King berkata...

Haiyya bro PA ni...lim kok wing maa...hik..hik

pastikan PA kawen dulu..jgn Lia pulak dulu...wakaka

Tyna Aizat berkata...

hello, lame ta dtg sini. hye pengarang, len kali contact la sy if tataw jalan. hehe.

Tanpa Nama berkata...

wah pjg ko cuti? cuti thn ker?

Masy berkata...

nape x survey jln dulu sblm tarikh temuduga? bole gugel dlm internet klu x tau tempat, ataupun tanya kawan2.. :)

REEN berkata...

salam PA.
Selamat bertemu kembali di alam maya.rindu bangat sih.selalu gak bertanya tentang PA dgn cik saiko.ngee~

laaa..dok kl tp x tau jln.haish...very the susah.lenkali rajin2 bwk kaki jln2,at least takdelah tersesat lagi('',)

kuIna berkata...

selamat kembali...

ehhh sayang la x g interview tu... mana tau bertmbh rezeki, cpt tukar status ... hehehe

Unknown berkata...

"Dan orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah (untuk membela Islam) dan orang-orang (Ansar) yang memberi tempat kediaman dan pertolongan (kepada orang-orang Islam yang berhijrah itu), merekalah orang-orang yang beriman dengan sebenar-benarnya. Mereka beroleh keampunan dan limpah kurnia yang mulia." (Al-Anfaal 8:74)

Salam ziarah dari saya,,blog yang menarik ,jemput muzakarah di blog saya....dan jadikan blog saya sebagai rakan anda..tq

Pujangga Asmara berkata...

LiaZatia:

Hahahah.. Insyaallah Kalau Ada Jodoh.. Hehe..

Pujangga Asmara berkata...

Si Lover:

Hoho.. Ni Mesti Kuat Berjalan Area KL Nih.. Terer Dah Lah Ni Yer.. Ahaha..

Pujangga Asmara berkata...

Khalifah Fedi:

Hoho.. Itu 5 Hari Pun Campur Cuti Offdays Taw.. Cuti Tahun Ada Balance 28 Hari Lagi.. Termasuk Tahun Lepas.. Nak Habehkan Cepat Nih.. Sebab Dah Nak Berhenti Dah.. Kalo Tak Rugi Ja..

Pujangga Asmara berkata...

Masy:

Dah Tak Sempat Dah Masa Tu.. Tak Ada Rezekilah Katakan.. Tapi Dia Ada Contact Balik Hari Ni. Malangnya, PA Dah Dapat Kerja Lain.. Hehe..

Pujangga Asmara berkata...

ReeN:

Mukan Tanak Berjalan.. Tapi Busy, Keje Je Memanjang.. Cuti Pon Dok Umah Je Sebab Taw Area KL Ni Memang FOFULAR.. Asyik Traffic Jam Je Tak Kira Masa. Tu Pasal Malas Nak G Sana.. Hahaha..

Pujangga Asmara berkata...

Kak KuIna:

Hahaha. Kak.. Jodoh Pon Tak Ada Lagi.. Tapi Dah Dapat Kerja Lain Dah.. Hikss..

Pujangga Asmara berkata...

Anak Pendang Sekeluarga:

Wasalam.. Terima Kasih Kerana Menyinggah.. Saya Akan Singgah Kembali Nanti.. Hehe..